Tietoa Viasatin asiakkaille

Täältä löytyy teknistä ja yleistä tietoa Allenten vanhoille Viasat-asiakkaille.

Miten saan aktivoitua Elisa Viihde Viaplayn käyttööni?
Jos Elisa Viihde Viaplay kuuluu tilaukseesi, voit aktivoida sen käyttöön osoitteessa https://signup.viaplay.fi/viasat. Valitse palveluntarjoajaksi Allente (Viasat) ja syötä sivulle asiakasnumerosi, postinumerosi ja sähköpostiosoitteesi. Asiakasnumero löytyy laskultasi. Voit aloittaa Elisa Viihde Viaplayn sisältöjen katselun heti rekisteröidyttyäsi.

Äänen tai tekstityksen kielen vaihtaminen
Voit vaihtaa katsomasi ohjelman äänen tai tekstityksen kielen, jos vaihtoehtoja on valittavissa. -Avaa äänen ja tekstityksen ponnahdusvalikko painamalla OPTIONS-painiketta. -Valitse Ääni tai Tekstitys ↑ ja ↓ -painikkeilla. -Muuta kieliasetusta ← ja → -painikkeilla. -Tallenna muutokset painamalla OK-painiketta. -Voit poistua valikosta tallentamatta muutoksia painamalla OPTIONS-painiketta uudelleen.

Voit muuttaa myös toissijaisen tekstityksen tai äänen kielen sateliittivastaanottimestasi seuraavasti:

  • Paina kauko-ohjaimen MENU-painiketta, valitse Asetukset → Käyttäjän asetukset → Kieliasetukset.
  • Valitse Äänen kieli 2 tai Tekstityskieli 2 ↑ ja ↓ -painikkeilla.
  • Muuta kieliasetusta ← ja → -painikkeilla.
  • Tallenna muutokset painamalla kauko-ohjaimen sinistä-painiketta.

Haluan saada laskuni jatkossa e-laskuna. Mitä minun tulee tehdä?
Voit muuttaa laskun e-laskuksi verkkopankin kautta. Maksaessasi laskua, verkkopankki myös ehdottaa laskun muuttamista e-laskuksi.

Maksun saaja on sama kuin aiemminkin, VCB Sweden AB.

Täytä verkkopankkisi pyytämät laskun maksamiseen liittyvät tiedot (tunnistetieto laskuihin on henkilötunnus) ja hyväksy sopimus. Huomioi, että jos henkilötunnuksessasi on kirjain, tulee se kirjoittaa isolla kirjaimella. Tämän jälkeen saat meidän laskut jatkossa suoraan verkkopankkiisi.

Laskuni on suurempi kuin odotin, miksi?
Laskutamme kuukausimaksut etukäteen valitsemasi laskutuskauden mukaisesti. Valittavat laskutuskaudet ovat 3kk, 6kk ja 12kk. E-laskusopimuksissa voit myös maksaa tilauksen 1kk jaksoissa.

Jos kyseessä on ensimmäinen lasku, niin se pitää sisällään avausmaksun, korttimaksun, mahdollisesti valitsemasi digiboksin hinnan sekä ja valitsemasi laskutusjakson mukaiset kuukausimaksut. Perimme laskutuslisän jokaisesta paperisena lähetetystä laskusta ja maksumuistutuksesta. Jos signaali on katkennut maksamatta jääneen laskun takia, perimme sulkemismaksun.

Mistä löydän sopimusehdot?
Sopimusehdot löytyvät täältä.

Haluan irtisanoa sopimukseni
Määräaikaisen sopimuskauden jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassaolevana. Mikäli asiakas ei halua Ohjelmatilaussopimuksen jatkuvan määräaikaisen sopimuskauden jälkeen, asiakkaan tulee irtisanoa Ohjelmatilaussopimus vähintään kolmekymmentä (30) päivää ennen määräaikaisen sopimuskauden päättymistä. Määräaikaisen sopimuskauden jälkeen sopimus voidaan päättää noudattaen kahden (2) kuukauden irtisanomisaikaa.

Irtisanomiseen liittyvissä asioissa pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme, p. 020 7699 000 (0,88€/min + pvm).

Kuinka tavoitan asiakaspalvelun?
Allenten asiakaspalvelu auttaa sinua numerossa 020 7699 000 (0,088€/min +pvm). Palvelemme arkisin klo 8-18 ja lauantaisin klo 10-15.