Tietoa uudesta maksusta

 

Otamme käyttöön 1.2.2024 lähetysmaksun 2,90€/kk, joka kattaa lähetykseen, tuotekehitykseen ja tietoturvaan liittyvät kulut. Meille on tärkeää, että tuotteemme täyttävät hyvän ja turvallisen standardin, jotta sinä asiakkaana tunnet aina, että olet tehnyt hyvän valinnan Allenten kanssa. Mikäli tilauksellasi on voimassa määräaikainen sopimus, astuu maksu voimaan vasta, kun sitovuuskautesi päättyy.

Kysymyksiä ja vastauksia

Olemme koonneet tänne hyödyllistä tietoa

    
  • Miksi otatte käyttöön tämän maksun? 

    Teknologinen kehitys kiihtyy, mikä edellyttää uutta standardia lähetystoiminnan, tuotekehityksen ja turvallisuuden osalta. Meille on tärkeää, että tuotteemme pysyvät hyvällä ja turvallisella tasolla, jotta sinä asiakkaana tunnet aina, että olet tehnyt hyvän valinnan Allenten kanssa. Kehityksen tahdissa pysyminen on kallista, ja siksi otamme käyttöön lähetysmaksun 1.2.2024 alkaen. 

  • 
  • Mistä tämä maksu koostuu, mitä se kattaa? 

    Maksu kattaa toimitukseen, tuotekehitykseen ja turvallisuuteen liittyvät kulut. Se sisältää seuraavat asiat: 

    • Lähetys – esim. satelliittilähetykset ja lisääntynyt dataliikenne suoratoistetuille TV-kanaville
    • Tuotekehitys – palveluidemme (esim. sovellusten) tekninen kehitys ja parantaminen
    • Turvallisuus - salaus, valvonta ja piratismin torjunta

  • 
  • Miksi tämä maksu otetaan käyttöön nyt? 

    Yleinen hintataso on tällä hetkellä nousussa useilla alueilla. Samaan aikaan teknologian kehitys kiihtyy, mikä edellyttää lähetysten, tuotekehityksen ja turvallisuuden tiukempaa tasoa. Suuri osa meitä koskevista kustannuksista liittyykin juuri näihin asioihin. Siksi otamme käyttöön lähetysmaksun 1. helmikuuta alkaen. 

  • 
  • Miten kyseiseen summaan on päädytty? 

    Vaikka asiakkaiden kustannusten korottaminen on aina valitettavaa, tämä maksu kattaa vain osan todellisista kuluistamme, joten 2,90€ on tässä yhteydessä kohtuullinen summa. 

  • 
  • Miksi päädyitte uuteen maksuun sen sijaan, että kustannukset sisällytetään TV-pakettien hintaan? 

    Silloin kun nostamme TV-pakettiemme hintoja, tämä liittyy tuotetarjonnan muutoksiin ja parannuksiin, esimerkiksi sisällöntuottajiemme kohonneisiin kustannuksiin korotettavan paketin sisällöstä. Tässä tapauksessa kasvaneet kulut johtuvat lähetykseen, tuotekehitykseen ja turvallisuuteen liittyvistä kustannuksista. Koska tämä on kaikille yhtä tärkeää paketista riippumatta, veloitamme sen erillisenä maksuna. 

  • 
  • Miten olette informoineet meille asiakkaille tästä uudesta maksusta? 

    Tieto uudesta maksusta on lähetetty/lähetetään sähköpostilla, kirjeenä tai laskun mukana joulukuussa. Tämä tapahtuu vaiheittain suunnilleen joulukuun puolessa välissä. 

    Sinulle, jota tämä maksu koskee, tiedotetaan hyvissä ajoin ennen muutosten astumista voimaan. 

  • 
  • Milloin uusi maksu koskee minua? 

    Mikäli sinulla on toistaiseksi voimassaoleva sopimus, uusi maksu veloitetaan 1.2.2024 alkaen. Mikäli tilauksellasi on voimassa määräaikainen sopimus, astuu maksu voimaan vasta, kun sitovuuskautesi päättyy. 

  • 
  • Laskutusjaksoni on pidempi kuin kuukausi, tarkoittaako tämä sitä, että minulta laskutetaan erotus? 

    Ei, jos sinulla on kuukausimaksua pidempi laskutusväli ja olet jo maksanut tulevilta kuukausilta, maksu alkaa vasta seuraavasta laskutuksesta, mikäli laskusi ei ole sitovalla sopimusjaksolla.  

  • 
  • Onko minulla oikeus irtisanoa sopimukseni tämän vuoksi? 

    Sinulla on oikeus tehdä muutoksia tilaukseesi siihen asti kunnes uusi maksu astuu voimaan. Vain toistaiseksi voimassa olevilla sopimuksilla olevilta asiakkaita laskutetaan uutta maksua 1.2.2024 alkaen. Mikäli tilauksellasi on voimassa määräaikainen sopimus, astuu maksu voimaan vasta, kun sitovuuskautesi päättyy.